Advokat: Tražili smo jednu, a dobili četiri nestale bebe

Dragan Tolimir, advokat Aleksandre Blagojević i Miloša Kuprešanina, Sarinih roditelja, kazao je za "Nezavisne novine" da su dvije godine čekali da im se odobri ekshumacija posmrtnih ostataka novorođenčeta za koga se pretpostavljalo da je Sara, i da su onda na mjestu gdje je ona sahranjena, pronašli ostatke dvoje nepoznate djece, a od kojih nijedno nije bila Sara, niti druga preminula beba, čija je majka Nataša Stijak.

Republika Srpska 03.04.2024 | 15:06
Advokat: Tražili smo jednu, a dobili četiri nestale bebe

"Nisu ta dva djeteta za koja smo mislili da jesu, onda su neka druga dva nepoznata bića. Onda su četiri. Tragali smo za jednim, a došli smo do četiri", poručio je Tolimir.

Za njega, odluka Okružnog javnog tužilaštva Banjaluka da otvori predmet u slučaju "Sara" bio je logičan i, kako je rekao, ono što je čekao.

"Cilj je bio da se alarmira Tužilaštvo, da stvarno ozbiljno shvate to, jer su već imali taj slučaj. Očigledno je da su mu pristupili ne baš savjesno, jer nisu vidjeli u čemu je tu zamka. A zamka je u tome što se ovdje radi o nestalim licima, odnosno bebama. Oni su rođeni živi i njih sada nema nigdje, ni među mrtvima ni među živima. To je nemoguće i to mora da rezultira time što će se konačno utvrditi gdje su", poručuje Tolimir za "Nezavisne novine".

"Na svako pitanje, na svaki prigovor, na svaku zajedljivu konstrukciju bilo koga, samo postavljam pitanje gdje su tijela? Gdje su posmrtni ostaci? Pokažite ih i više nemam šta da pričam", naglašava Tolimir.

Sve dok se posmrtni ostaci ne pokažu, dodaje ovaj advokat, roditelji, te on kao njihov pravni zastupnik, imaju pravo da sumnjaju.

"Ili da djeca uopšte nisu umrla, da nisu nestala i da sada slobodno hodaju bilo kuda, ili da su djeca raskomadana i prodata u dijelovima ili da je došlo do smrti zbog nekog profesionalnog propusta ili greške pa se ti ostaci kriju da se ne bi moglo uraditi bilo kakva analiza. Tužilaštvo ozbiljno mora da razjasni šta se desilo", poručuje Tolimir.

Navodi da se nakon objave filma, pojavilo niz sličnih slučajeva.

"Sada se pojavljuje još drugih slučajeva i ja ću izvršiti pritisak sa tim drugim slučajevima da nadležni ne bi mogli da rade kao do sada, pogrešno, pa da kažu da nisu ništa uspjeli utvrditi, da nema nigdje ništa. Ne može biti, više to ne može. Sada imamo već oko dvadesetak ljudi, a još se njih javlja koji žele da se upuste u to", pojašnjava Tolimir.

Ono što je svim porodicama ovdje potrebno, dodaje, jeste satisfakcija.

"Za roditelje te djece postoje različiti oblici satisfakcije. Mogu biti ispravljeni spomenici te djece, može da se obilježi njihov posjed. Ako to ne bude urađeno, biće pokrenut postupak za novčanu satisfakciju. Naravno, neće on ovdje proći, ali će to ići ka Strazburu", upozorava Tolimir.

Tvrdi da je prije objave dokumentarnog filma, razgovarao sa predstavnicima UKC-a Srpske, Grada Banjaluka, Novog groblja u Banjaluci, tražeći sastanak sa roditeljima kako bi se napravio neki plan.

"Oni su naravno mene obmanjivali politički, jer su mislili da sam politički zatucan. Ponovio sam zahtjev par puta, ali do sastanka nije došlo. Onda sam odlučio da se iskoristi snaga koju imaju mediji. E pa sad, izvolite, branite se nakon svih dokaza", rekao je Tolimir.

Poslije odluka OJT Banjaluka da otvori predmet, ističe da će zvanično tražiti da mu se dostavi na koji način je predmet otvoren.

"Da li je donešena neka naredba, šta je urađeno. Jer vrlo je moguće da je ovo opet neki trik, da se kaže da su otvorili, pustili u javnost i ništa. Hoću da to bude pravno perfektno otvoreno i pokrenuto, pa da to ima smisla. Ako nije, to je samo zamajavanje i ja ću onda pokrenuti postupke protiv svih koji to na neki način zataškavaju. To znači da ni tužilaštvo neće biti pošteđeno, ako je to uradilo samo da skine teren", poručio je Tolimir, dodajući da je potpuno jasno da su u ovom slučaju napravljeni ogromni propusti.

"To su živa bića, ona ne mogu nestati netragom. Roditelji imaju pravo da znaju gdje su djeca pokopana. Neko ih je spriječio u tome da djecu propisno sahrane u porodičnu grobnicu. Ovo su ukradeni ljudski životi i neko za to mora da odgovara. Dok neko ne dokaže da su oni mrtvi i pokaže posmrtne ostatke, oni su ukradeni i nestali", upozorava Tolimir.

"Oni su krili. Sistem uvijek kada ti saznaš da je nešto zakazalo, oni postupaju suprotno od onoga što je logično. Ovdje, umjesto da omoguće da ti vidiš to na šta sumnjaš i pokažu ti da nisi u pravu, oni ti ne dozvoljavaju pristup i evo dokažem da su krili", zaključio je Tolimir.

(Nezavisne) 

Komentari / 16

Ostavite komentar
Name

Oli

03.04.2024 15:18

Boze pomozi,ima li u ovoj zemlji išta normalno,užas🙏

ODGOVORITE
Name

Samo

03.04.2024 17:05

Sada je jasno što Dr. Džajiću konsantno povećava dozu narkotika,malo mu je i tri grama dnevno doktore za miran san.

Name

Iskreno

03.04.2024 15:20

Ovo je užas. Horor

ODGOVORITE
Name

LJUDSKOST

03.04.2024 15:35

Razjarena sam kao zvijer dok ovo čitam ! Zar da ovo dozvolimo, kakvi smo mi to skotovi , mi nismo normalni ljudi ! Mi ne zaslužujemo da živimo ako smo u stanju o ovome da ćutimo ! Naša ćutnja, naša ljenost, naše nečinjenje, nesuprotstavljanje su najjači adut ovih vlasti i svih koji u institucijama o nečemu odlučuju ! Pa zašto ćute oni što čestito rade po pravdi zakona i Boga u čijoj blizini se to dešava ? Hoćemo li se mi i oko čega izboriti hrabro ! Jesmo li mi kao narod izašta sposobni ? Kakvi smo zaboga ljudi kada se ove monstruozne stvari oko nas dešavaju ? Da li je ovo moguće ? Kako mirno spavaš narode ???

ODGOVORITE
Name

Re

04.04.2024 07:27

Sve institucije su u rukama kriminalaca, a narod se boji i ne zeli da rizikuje, i ima probleme. Vidite li da su nacionalne seljacine, koji su bili na samom dnu prije rata, isplivale na povrsinu, i pokusavaju na svoj nacin da nam kroje sudbinu. Silom, nacionalizmom, strahom i prijetnjama su uticali na narod, tako da obican narod silom prilika, mora tako da zivi.

Name

Cujte Srbi...

04.04.2024 17:11

Institucije u rukama kriminalaca,slazem se.Ali narod je sila,to je samo saka jada,jad kakav i jesu u dvakom smislu.Istjeraj na ulicu,kamenuj,zgazi nogama.Narode moj,pa gdje ti ljudskost,gfje empatija,gdje Srbi mili moji?! Dokle cemo biti kukavice,ima li nam ista sveto?

Name

Folimire…

03.04.2024 15:35

možeš ti kad hoćeš… A nekad ti i omane, propustiš neku radnju i pustiš klijenta niz vodu… Folimire, Folimire….PS licno iskustvo

ODGOVORITE
Name

Skeptik

03.04.2024 15:46

Skeptik sam. Vidjeli smo kako je prošao Davor Dragičević...

ODGOVORITE
Name

Sve za pare

03.04.2024 18:10

Folimir sve radi za pare. Licno iskustvo takodje

Name

teodor

03.04.2024 16:21

Kada je pravljen objekat nove bolnice u Bijeljini bageri su danima iskopavali leševe beba, to je vjerovatno bila deponija medicinskog otpada nekadašnjeg bijeljinskog porodilišta. Vlasnik jednog poznatog privatnog bijeljinskog pogrebnog preduzeća je apelovao da se ostaci dostojno sahrane, u arhiva vijesti iz tog vremena mogu se naći njegove izjave jer je javno govorio o tome, te vijesti su prošle nezapaženeo, niko nije reagovao.

ODGOVORITE
Name

Jaffa

03.04.2024 16:52

Može li sad da "reaguju" Šmit i OHR, pa da pritisnu odgovorne da se ovo rasvijetli?

ODGOVORITE
Name

Re

03.04.2024 19:06

A gdje su "patriote"?

Name

Re re

03.04.2024 21:39

Svi plaćenici rade kako im vlast naredi.

Name

Jddbjd

03.04.2024 17:16

Problem je što mi nemamo tužilaštva,i problem je da će sve ostati kako jeste iz tog razloga da se zaštite neki funkcioneri i ljudi koji su odgovorni za nestanak beba

ODGOVORITE
Name

Prijedorčanin M.

03.04.2024 21:54

Puna podrŝka advokatu Tolimiru i porodicama koje zastupa,sve korpus delikt,ako treba i do Strazbura,osnujte neki fond ili udruženje nestale novorođenčadi.

Name

Sada mi se

03.04.2024 21:30

...budi sumnja da su i onih 12 beba iz 1992. bile žrtve naših lopova i zločinaca kojima je trebao povod da se započne rat u BiH okrivivši Bošnjake. Sumnji bilo i te godine a danas ima najviše.

ODGOVORITE