Nudili mi pare da ćutim o Srebrenici
Hakija Meholjić, ratni komandant bošnjačke policije u Srebrenici i jedan od protagonista filma "Srebrenica – izdani grad", u kojem je svedočio o morbidnoj ponudi Alije Izetbegovića da se intervencija NATO protiv Srba isprovocira pokoljem 5. 000 srebreničkih Bošnjaka, tvrdi da je u prošlosti dobijao basnoslovne novčane ponude samo da bi držao jezik za zubima!
Republika Srpska 21.03.2017 | 09:27
– U ovoj je..noj državi glava se gubi i zbog mnogo manjih stvari od onih koje sam ja izrekao u norveškom dokumentarcu. Bez obzira na sve i dalje stojim iza svake reči koju sam izgovorio! Srebreničane je izdalo tadašnje bošnjačko rukovodstvo na čelu sa Alijom Izetbegovićem – tvrdi Meholjić.
Vaše svedočenje o famoznom sastanku delegacije iz Srebrenice s Alijom Izetbegovićem izazvalo je najoštrije osude u velikom delu bošnjačke javnosti. Plašite li se za svoju bezbednost?
– Odlučio sam da istinu konačno isteram na čistac i u tome niko ne može da me spreči. Znam da mi je glava u torbi, ali se nikog ne plašim.
Da li imate još neka saznanja o planu koji vam je Alija Izetbegović izneo u sarajevskom "Holidej inu", otkrivši da mu je Bil Klinton predložio da "četnici pobiju 5.000 muslimana" kako bi se Zapad privoleo na vojnu intervenciju protiv Srba?
– Možete li garantovati bezbednost mojoj porodici pa da onda pričamo o svemu što vas zanima?!
To znači da se, ipak, plašite!
– Ne plašim se za sebe, ali ja imam decu. U igre oko Srebrenice bile su upletene brojne krupne zverke.
Mislite na ljude iz tadašnje američke administracije?
– Ja ne znam da li je Klinton zaista ponudio Aliji da bude pobijeno 5.000 Bošnjaka, ali znam da mi je Alija to tako preneo. Uostalom, nema sumnje da su u padu Srebrenice veliku ulogu odigrale Zapadne sile. Bez njihovog odobrenja to nije moglo da se dogodi.
Zašto drugi Bošnjaci ne smeju otvoreno da govore o stvarima koje ste otkrili u norveškom dokumentarcu?
– Još jednom vam ponavljam da se ljudi boje! I danas, kao što je bio slučaj i pre 16 godina, svi smo samo obični pioni u igri u kojoj glavne poteze povlače velike sile.
Da li je neko od tadašnjeg bošnjačkog vojnog i političkog vrha iz Srebrenice dobio novac kako bi pristao da žrtvuje svoje sunarodnike?
– To ne znam. Samo znam da su meni u prošlosti nudili basnoslovne pare samo da ne pričam o detaljima sastanka s Izetbegovićem!
Ko vam je nudio novac?
– Mora da se šalite?!
Zašto bih se šalio?
– Opet vas pitam da li možete da zaštitite moju porodicu? Pošto ne možete, bolje je da o nekim stvarima ćutim.
Da li je Naser Orić znao za dogovor između Izetbegovića i Klintona? Činjenica je da je on samo nekoliko meseci pre nego što je Vojska RS ušla u Srebrenicu napustio grad pod više nego sumnjivim okolnostima.
– Dragi prijatelju, ovde se glave gube zbog sitnica. I ovako imam dovoljno problema zbog iskrenog svedočenja o onome šta se zaista događalo u „Holidej inu“. Ne trebaju mi nove zaje…cije.
Imate li saznanja da su pojedinci iz tadašnjeg vrha RS znali za dogovor Klintona i Izetbegovića? Ako su znali, kako je moguće da su tako naivno upali u pripremljenu zamku?
– Mislim da je određeni broj ljudi znao šta se sprema. Vidite, kad smo helikopterom UNPROFOR-a iz Srebrenice krenuli u Sarajevo na sastanak sa Izetbegovićem, dobili smo garancije vlasti RS da možemo bezbedno da se spustimo u Han Pijesak, pa da potom vojnim transporterima budemo prebačeni do „Holidej ina“. Što vreme više prolazi, sve sam bliže uverenju da je taj nesrećni rat bio obična nameštaljka u igri moćnika koji su odlučivali o našim sudbinama kao da je reč o mravima. Dok smo se mi međusobno mrzeli, ubijali i klali, oni gore su sve to posmatrali kao priliku za odličan biznis.
Pitao sam Izetbegovića da li je lud
U filmu „Srebrenica – izdani grad“ Meholjić je do tančina izneo detalje razgovora, koji je delegacija iz Srebrenice u septembru 1993. godine vodila sa Alijom Izetbegovićem u sarajevskom hotelu „Holidej in“.
– Mi smo došli helikopterom na aerodrom, a sa aerodroma smo ušli u transporter koji nas je dovezao do „Holidej ina“. U prostoriji za sastanke bio je veliki sto. Za njim je sedeo predsednik Predsedništva BiH Alija Izetbegović. Reći ću, izvorno, ono što nam je rekao predsednik Izetbegović: „Dragi moji Srebreničani, kako ste?“ „Dobro je, kako ste vi predsedniče?“ „Klinton mi nudi da četnici uđu u Srebrenicu i izvrše pokolj 5.000 muslimana i tad će biti vojna intervencija NATO snaga na srpske položaje u celoj BiH. Šta vi misilite o tome?“ Ja sam tad skočio i pitao ga: „Jesi li ti lud?!“ Ko će reći – ti ideš na klanje, ti ne ideš, ti ideš, i tako to. Bili smo frapirani! Da li je moguće da će nas dati i žrtvovati? Videli smo izdaju i od Alije i od međunarodne zajednice. Postoje samo dobri i loši ljudi. Alija je bio loš čovek – rekao je Meholjić norveškim novinarima.
Igre oko Bihaća
Da li je u ratu bilo još trgovine teritorijama?
– Kako da ne! Vi iz Krajine bi bar trebalo to da znate mnogo bolje od mene. Ne samo da se između zaraćenih strana trgovalo teritorijama, već i životima i oružjem. Peti korpus Armije BiH u Bihaću za četiri godine nije mogao da mrdne iz obruča, a nekoliko meseci pre potpisivanja Dejtona za sedam dana osvojio je više zapadno-krajiških opština nego što su zauzeli kvadrata za sve vreme prethodnog ratovanja! Stvari su jasne za one koji žele da ih vide.
(Press RS)
Komentari / 49
Ostavite komentarcrni gavro
21.03.2017 10:47Bila je zo jedna velika igranka u kojoj je narod platio sa obe strane. Naravno, velike sile i politicari su zaradivali na ovoj tuzi. Međutim, ti isti i danas drze konce uglavnom u BiH i R.S, a narod kao da je lud daje im podršku. Istu pricu je ponovio i Sefer Halilovic. Zločine treba kazniti, sa svih strana. Taj peti korpus uz pomoc srpskih kvislinga je napravio strahovite zločine za koje nikada niko nije odgovarao.
ODGOVORITEMihailo MIKIC
21.03.2017 13:18Do raspada Jugoslavije je doslo po direktivi donesenoj i planu napravitom na Cetvrtom Kongresu KPJ odrzanom 1928 godine u Drezdenu u Njemackoj pod nadzorom Komiterne! Rat jd bio namjesten od strane UDBE uz pomoc zemalja NATO Pakta sa blagoslovom rimskog Pape. Jedan velika pouka za neobavjesteni narod koji dozvoli sebi da postane poput bjelih kunica sredstvo za razne eksperiment u labaratoroji Novog svjetskog oretk!
Nostradamus
22.03.2019 13:51I narod se jos nije opametio i hoce opet rat.
Mia
21.03.2017 10:52Dobro bi iblo istraziti koliko je zivih Srebrenicana, a koji se vode kao ubijeni, koliko ih je poginulo u borbama, minskim poljima i ili prilikom napada na srpska sela. Sada sahranjuju ljude koj umiru u toku godine prirodnm smrcu da bi vjestacki povecali borj grobova. Naravno da nisu svjesni koliko to omalovazava prave zrtve i da c eim to skociti na nos, ali Srbi to treba da urade, da bi se znalo ko stoji iza istine a kome odgovaraju lazi.
ODGOVORITEre
21.03.2017 11:38Po dostupnim informacijama oko 800 imena živih se nalazi na spomeniku iliti mezarju u Srebrenici.
re re
22.03.2017 08:22Kad vec imas te informacije,napisi ta imena nek se vec jednom zna ko su ti ljudi,jer smoriste tom praznom pricom.
Zoki za Re
22.03.2017 13:26Inka bi rado informacije umjesto suplje price.
Re
23.03.2017 16:55Pa dajte ta imena . Pustite rekla kazala. Ko tamo nije bio sve jasno pise i ime oca i sve. Pa izvoli provjeri.
Dzoo
21.03.2017 10:53Ala galijasevic samo lova
ODGOVORITERe
23.03.2017 18:16Ma jasno ko dan. Para je cudo.
Dragan
21.03.2017 10:55Zasto ovog covjeka srpska strana nikada nije pozvala u Hag da svjedoci?
ODGOVORITERe
21.03.2017 11:12Za to sto je placen da tako govori a na sudu bi ga lako procitali ovako sluzi Srbima kad zagusti kao na primjer strajk gladzu i tako te gege!!!!
Zato
21.03.2017 11:19Bato što bi se mogao pojaviti i poneki srbin da ispriča istinu o svojim "vođama". Sve je to isti profil. Nisu oni zastave svezali ni bez razloga ni slučajno. Čovjeku svaka čast na hrabrosti i iskrenosti, što se ovog puta kod srba neće naći.
nikola-niko mikić
22.03.2017 15:08Nemože on svjedočiti jer oni koji su režirali Srebrenicu sude u Hagu i istina nemože izići na vidjelo jer je ona u interesu Srba.
NIKO
23.03.2017 14:57Dobar ti je nadimak kada se akcentuje I. Šta god da se dogodilo u Srebrenici je velika sramota srpskog naroda. Kako to može da bude u in teresu jednog naroda FAŠISTO. U interesu srba jeste da se sazna istina ali oni su to trebali sami uraditi i skinuti ljagu sa svog naroda koji je sve samo ne to kakvim je sad predstavljen. Pripadnost jednom velikom narodu treba opravbdati na načine koji su praktikovali naši velikani a ne podržavanjem zločina. Takvi kao ti samo nosi srpsko ime i ništa više nema srpsko. Ima jedan Milorad za primjer.
hmmmmmm
21.03.2017 10:59Milorade,eto ti lobiste pred nosom,samo ga plati,vidiš da se nudi a sve zna...
ODGOVORITEGavrilo
21.03.2017 11:07Je li tako planiran genocid o kome trube godinama? Je li to taj famozni udruženi zločinački poduhvat? Pa ko ovde i za šta treba da odgovara? Je su li to " nove činjenice" koje potkrepljuju Bakirovu reviziju...
ODGOVORITEza Gavrilo
22.03.2017 08:25Pravac na psihijatriju.
Don Kihot
21.03.2017 11:10Na žalost poštenog naroda istine će kasno da isplivaju, jer one nemogu ostati skrivene....a izgubljeno je mnogo ljudi na svim stranama ,privreda uništena,stvaraju se neki novi vladari koji misle da se novcem može kupiti sve...trujući tako osnovne vrijednosti ljudske da živ u simbiozi ,zajednici ,razmišlja,prašta,zaključuje ,donosi razumne odluke ,živi srećno i zadovoljno....na žalost našu proći će još mnogo vremena da se riješimo "nacionalnih spodoba,aveti "koji su zauzeli najvažnije pozicije u entitetima i državi....
ODGOVORITEЛија
21.03.2017 14:15Истина о Сребреници тражи одговоре на следећа питања: Колико је војника бројала 28. дивизија тзв. арбих? Колико је војника погинуло до 1995. године, у борбеним дејствима (легитиман војни циљ), или из других разлога? Колико је војника погинуло од 11. јула надаље, у борбеним дејствима(легитиман војни циљ), убијено након заробљавања(ратни злочин),настрадало у међусобним окршајима, извршило самоубиства итд? Колико је војника укопано у Поточарима који су погинули до 1995. године на било који начин, а колико који су погинули од 11.јула 1995. па надаље? Колико је цивила укопано у Поточарима( мјесто и начин погибије)? И на крају, колико је укопаних војника у Поточарима који су до 1995. године погинули на разним ратиштима у Подрињу? Сребреница је пројекат САД и служи као омча око врата Србима, како би им се стезала при свакој помисли да траже нешто више од овога што су добили.
ODGOVORITEre lija
21.03.2017 16:56Potpisujem sve sto si napisao,jer ispade da za 5 godina niko nije umro prirodnom smrću u Srebrenici..I još nešto,zao mi je preživjelih i čestitih muslimana Srebrenice sto ih bruka ona Munira...
Милан
22.03.2017 12:00Сребреница је слаб сценарио Изетбега, Клинтона и западних обавјештајних служби.
RE Милан
22.03.2017 14:14Tačno Milane da je slab scenario srpskih neprijatelja, ali je u svemu tome tragično da je Dragan Čavić zajedno sa Milovanom Stankovićem nasjeo (vjerovatno za dobre pare) na takav scenario. Posljedica toga je Izvještaj o događajima u i oko Srebrenice.
Jasko
23.03.2017 13:28Malo da pogledas groblja vidio bi poginuo 92,93,godine a u Potocarima su ljudi koji su ubijeni od 11.jula 95 godine.
svedok
21.03.2017 17:12U BiH ne vredi pricat istinu i biti svjedok jer ce te najebat zbog toga i biti proganjeni a ne zasticeni i nagradjeni kao u normalnom drustvu.
ODGOVORITEVrijeme je za istinu
21.03.2017 17:12Mislim da je gospodin vrlo hrabar i posten covjek.Vrijeme je da narod sazna pravu istinu .Nek ga cuva bog kako njega tako i njegovu porodicu. Mnogo Toga sam cuo od starijeg gosodina covjeka sa sela koji je sve pricao ni po babi ni po stricevima.Kad jednog dana Amerikanci otvore svoje papire mnogi ce ostati bez daha.
ODGOVORITESuljo
21.03.2017 21:56Vi zaboravljate da ovaj covjek optuzuje Aliju za izdaju a ubistva nikada nije sporio. Izmedju ostalog kaze kako je on bio pod oruzjem ali da su mu ubili dva brata koji nisu bili pripadnici vojske. Ako je i tacno da je Alija izdao Srebrenicu jer je znao da ce Bosnjaci biti poubijani onda je zlocin jos veci jer nije bilo otpora.
re Suljo
22.03.2017 10:03Niko ne spori da se u Srebrenici desilo nešto što nema opravdanje, ali svakako nije u razmjerama kojima se manipuliše. Mnogo laži ima u vezi sa tim događajima. Evo i ti plasiraš tezu kako u Srebrenici nije bilo otpora. Šta je to radila 28. divizija. možda umjesto oružja nosila maslinove grančice? Koliko je zla pretrpio srpski narod oko Srebrenice, do 11. jula 1995. godine? Istina o Srebrenici će izaći na vidjelo kad-tad, ali to nikada neće ispraviti nepravdu prema Srbima i republici Srpskoj.
Vrijeme je za istinu
22.03.2017 16:49Nazalost tamo je bilo svega i svacega. Igre su toliko prljave da se neki ljudi bore svim srestvima kako se istina nebi saznala.Niko nezna tacan broj poginulih a neki ljudi koji zive u Kanadi se vode kao zrtve.To veliki broj ljudi zna ali niko o tome ne prica.
Re
22.03.2017 19:17Jeste isti Galijasevic. Najvise voli pare.
Moler
21.03.2017 19:18To se zna da je rat bio jedna velika firma veliki politicari bili direktori te firme a sirotinja radila onosno ratovala za te politicare.
ODGOVORITESlavko
21.03.2017 19:44Ko svako malo izvlaci iz ladica ove likove!!!!rat je davno zavsen,iako se to nekima nesvidja??!duhovi(aveti)proslosti ih progone ili su jednostavno ostali bez para da zavrse drugi sprat!ovako vracajuci nas u proslost nedate nam da vidimo SADASNJOST??
ODGOVORITEBuducnost
22.03.2017 00:47Bravo Slavko! Potpisujem
nikola-niko mikić
22.03.2017 15:15Zagovaramo povjerenje, a povjerenja nema bez istine o svim zločinima i karakteru proteklog rata. Kakva agresija Srbije, građanski rat sa elementima međuvjerskog sukoba, pa je zato u Dejtonu definisan kao nesrećni sukob, a ne stvarno kako bi trebalo jer se ne uklapa u nečije planove.
Vk
22.03.2017 08:56Bravo Meholjicu. Ne boj se samo istinu.
ODGOVORITEМилан
22.03.2017 11:43Слушао сам словеначког аналитичара који тврди да би Изетбег као задњи ратни лидер, опсједнут србофобијом и да је некакав БХ султан а није ни бег и после великог скандала око неуспјеле тужбе Међународном суду у Хагу, морао чим прије да одступи са мјеста предсједника СДА и члана Предсједништва БиХ.
ODGOVORITELeko
23.03.2017 13:35Jesmo naivni on je pokretanjem revizije postigao cilj bez obzira sto je odbijena ,vecina bosnjaka su sada uz njega a napadaju Radoncica i Niksica,znam to jer zivim medju njima.
Nebitan
22.03.2017 14:31Gospodo mozete lupati sa tim pricama kako vama paše Ali ima to I istine sto Hakija kaže ,Ali novinari to dodaju netačnih informacija , Kriminala je bilo za vrijeme rata I ubijali su Posten Narod ti kriminalci,Sad ti kriminalci vladaju u drzavi malo ima postenog naroda koji Vlada.
ODGOVORITEDon
22.03.2017 15:13Ja bih prije rekao da tebi nude pare da laprdaš gluposti.
ODGOVORITERe
22.03.2017 19:21Bingo.
mister x
22.03.2017 18:30Lazes ko pas majmune jedan.Nisi bio sam na sastanku ? Zasto to drugi ne poptvrde .ZASTO..bilo je tu 5-6 ljudi i niko to ne spominje ??vec sam falsifikujes dogadjajje djubre pokvareno.Treba te prebiit ko macku.
ODGOVORITEnapaceni brat
22.03.2017 20:01narode moj slijepi dokle vise cemo svi biti slijepi i gluvi,bili to muslimani,hrvati,srbi svaki dan nam je sve gore i gore gladni zedni,dokle god drugi upravljaju nama bicemo sve to red ce bit da za predsednika postavimo seljaka u opancima i poderanog ali u dusi postenog koji nece tudjih para takav ce nam svima stvorit postenu drzavu ovo nigdje ne vodi vise.
ODGOVORITEjojjjjj
22.03.2017 21:11Sto ne uze lovu some jedan?
ODGOVORITERe
23.03.2017 22:10Uzeo je uzeo. Zato je tu
NEMOJ TI
23.03.2017 08:32NEMOJ TI IMA KO ĆE. ONI ŠTO CVILE NAD SUDBINOM MRTVIH, A MILIONE PO DŽEPOVIMA TURAJU U IME TUGE.
ODGOVORITEYX
23.03.2017 08:59TUZILASTVO TREBA DOSTAVITI SUDU U HAGU MATERIJAL --ZASTITITI SVJEDOKA --ZAR NE?....???!!!!!
ODGOVORITEYY
23.03.2017 09:27TUZILASTVO NIJE NISTA PREDUZELO DA SE ISTINA DOKAZE ---PORED IZJAVE SVJEDIKA --ZAR NE????. ZASTO TAJ DOKUMENTARNI FILM NE POKAZETE NA TV --??NEKA GLEDAOCI VIDE --DA DAJU SVOJE MISLJENJE O DOGADJAJIMA I LICNOSTIMA KOJE SU UCESTVOVALE U STRADANJU NEVINIH LJUDI ---ZAR NE?????!!!!!!
ODGOVORITEibro
23.03.2017 16:33Srbe na vrbe...
ODGOVORITEOoo
23.03.2017 18:16Novi Galijasevic. Nicu ko gljive.
ODGOVORITE